Spørger man de danske forbrugere, er der ingen tvivl: Urtekram er det mest bæredygtige brand, de kan komme i tanke om. Derfor har Urtekram vundet den prestigefyldte førsteplads i Sustainable Brand Index 2017 Danmark, der blev uddelt ved en stor ceremoni i Stockholm i går torsdag den 30. marts.

Sustainable Brand Index er Nordens største studie med fokus på forbrugernes opfattelse af bæredygtighed. Bag studiet står virksomheden SB Insight, der på baggrund af 32.000 interviews med forbrugere i Norden og Holland undersøger, i hvor høj grad brands opfattes som bæredygtige. Formålet med Sustainable Brand Index er at sætte fokus på bæredygtighed som en vigtig faktor i, hvordan virksomheder drives og kommunikeres i dag, og samtidig fremme den bæredygtige sag.

Netop fokus på bæredygtighed er en kerneværdi hos Urtekram og har været det siden virksomhedens grundlæggelse i 1972:

”Vi er selvsagt voldsomt begejstrede for prisen, som netop understreger, at forbrugerne kan se, at vi dagligt arbejder på at udvikle nye økologiske og bæredygtige produkter. For det er gennem vore økologiske produkter og kampagner, vi er synlige for forbrugerne. Vi gør alt for at drive en bæredygtig virksomhed, og det betyder, at ikke alene er alle Urtekram varer økologiske, vi var også den første økologiske virksomhed der blev ISO 14001 miljøcertificeret og dagligt arbejder med at mindske ressourcespild i vores produktion” fortæller Innovations- og Kvalitetschef Lene Iversen, og fortsætter:

”Samtidig tager vi undersøgelsen og førstepladsen som udtryk for, at forbrugerne også opfatter økologi som bæredygtigt, og det er naturligvis en udvikling, vi er meget stolte af at være en del af, da vi traf vores valg om altid at være økologisk tilbage i 1972.”.

Urtekram varemærket
Urtekram varemærket blev i 2015 overtaget af Midsona AB i Malmø, som er en af Nordens største aktører indenfor udvikling og salg af produkter, som kan hjælpe mennesker til at få et bedre liv i hverdagen. Urtekram produkterne udvikles og fremstilles som hidtil af Urtekram International A/S, som er beliggende i Mariager.

Udvælgelsen
SB Insight udvælger selv de brands, der indgår i analysen, baseret på deres aktivitetsniveau i det pågældende land, omsætning og markedsandel, samt det generelle brandkendskab på det pågældende marked. Studiet er baseret på FN’s bæredygtighedsmål, som de er defineret i FN’s Global Compact principper samt i Sustainable Development Goals.

Du kan også være interesseret i

Kom godt og trygt igennem boligkøbet

Dette indhold er sponsoreret  Står du/I over for et boligkøb, er der…

Få en realistisk vurdering af din bolig med en lokal ejendomsmægler

Dette indhold er sponsoreret Har du fået øje på din drømmebolig? Så…

Sådan vælger du det rigtige tag til din bolig

Dette indhold er sponsoreret Det er ikke altid lige nemt at finde…