Antallet af danskere, der søger rådgivning om deres pensionsordning i PensionDanmark, er steget markant det seneste år.

Hvad skal jeg gøre for at få samlet mine pensioner ét sted? Og hvordan kan det bedst svare sig for mig at få min opsparing udbetalt, når jeg trækker mig tilbage?

Langt flere henvender sig nu til PensionDanmark for rådgivning om deres pensionsordning i selskabet. Det viser en ny opgørelse fra PensionDanmark.

Her er antallet af henvendelser til kunderådgiverne via telefon, mail, chat og møder steget med 13 pct. på ét år – fra ca. 2.400 henvendelser pr. uge i 2015 til ca. 2.700 i 2016. Samtidig oplever PensionDanmark, at der er mere tyngde i henvendelserne, hvilket også betyder mere rådgivning pr. henvendelse.

”Det er positivt, at markant flere henvender sig til os. For det er vigtigt at følge med i sin pensionsordning løbende og søge rådgivning, når man har behov for det. Det stigende antal henvendelser er både et udtryk for generelt øget pensionsinteresse, men især at medlemmerne reagerer på den digitale information, de får fra os,” siger direktør Flemming Tovdal Schmidt, PensionDanmark.

Siden begyndelsen af 2016 har PensionDanmark med udgangspunkt i tilgængelige medlemsdata sendt målrettet digital information til medlemmerne på f.eks. mail, sms eller e-boks, så snart det er relevant for dem at være opmærksom på deres pensionsordning – f.eks. ved jobskift. Alene blandt de ca. 130.000 medlemmer, der har fået information på mail på denne måde inden for det sidste halve år, har der i samme periode været ca. 22.300 henvendelser til rådgiverne via telefon, mail, chat eller som møder booket af medlemmerne.

Det stigende antal henvendelser til rådgiverne har ikke forringet kundeservicen, som flere end 9 ud af 10 medlemmer erklærer sig tilfredse eller meget tilfredse med.

”Sidste efterår indførte vi robotter i kundeservicen til at tage sig af de mere administrative og rutineprægede opgaver. Det har frigjort tid, så vores rådgivere har kunnet håndtere det stigende antal henvendelser og yde mere og endnu bedre rådgivning. Samtidig giver robotterne os mulighed for at forkorte ekspeditionstiderne og sænke omkostningerne yderligere,” siger Flemming Tovdal Schmidt.

Du kan også være interesseret i

Hunde er mere artige end nogensinde

Er du også ejer af et af menneskets bedste venner? Eller går…

4 ud af 10 har talt med børn om brand

”Hvad skal vi gøre, hvis huset brænder?” Selv om emnet nok ikke…

Er taget klar til stormsæsonen?

Står din bolig stabilt i stormsæsonen? Læs med her og få gode…

Flere og flere danskere får øjenskader grundet uv-stråling

Øjnene er ligesom huden ekstremt udsatte for solens farlige stråler. Solbriller af…

De fleste forældre tager ansvar for deres teenageres alkoholforbrug – gør du?

Har du teenagebørn derhjemme eller er dine børn snart ved at runde…

Din viden om modermærkekræft har betydning for din risiko for solskoldninger

Selvom der ikke er udsigter for høj solskinsvejr her i December, så…

Sig endelig farvel til tunge graviditetsben og væskeophobning

Publiceret 5/12/2021 Her er dit hemmelige våben mod tunge og trætte ben…

Du skal passe godt på din hud – det er dit største organ

Publiceret: 29.11.2021 Så er ferien for de flestes vedkommende slut for denne…

Ny fleksibel booking hos Dansk Retursystem

Publiceret 3/12/2021 Med en QR-kode og en smartphone kan købmænd, tankstationer, restauranter,…

Når sorg og skyggerne strejfer barnet

Publiceret 1/12/2021 Sorg i børnehøjde er til debat d. 28. september, når…